تونر شارژ رنگی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پیش‌تر در نوشتارهایی راجع به اینکه تونر چیست و تفاوت آن با جوهر بحث‌هایی مطرح شد. در این بخش بیشتر قصد داریم به شرح ویژگی‌ها و انواع آن بپردازیم.

تونر که ماده ای پودری شکل و مخصوص استفاده در پرینترها و دستگاه‌ های کپی لیزری است در داخل پرینتر به وسیله‌ ی فیوزهایی حرارتی ذوب شده و به کاغذ می‌چسبد. تونرها از موادی بسیار فشرده بوده و از غلظت بسیار بالایی برخوردارند که در دستگاه‌ های چاپ و دستگاه کپی رنگی در رنگ‌های دیگری غیر از مشکی مانند آبی، زرد و قرمز نیز عرضه می‌شوند.

تونر شارژ رنگی چیست ؟

 تونر شارژ رنگی چیست ؟

در شارژ کارتریج پرینتر باید دقت نمود که از مرغوب‌ترین نوع تونرها (چه مشکی و چه رنگی) لازم است استفاده شود. بنابراین توصیه می‌شود در مرحله ی اول خودتان شارژنمودن کارتریج را یاد گرفته و آن را شارژ کنید اما از مارک‌های معتبر آن تهیه کنید زیرا در بسیاری از مراکز تونر شارژ کارتریج از آنجا که به‌صورت کیلویی و در بسته‌های بزرگ خریداری می‌شود ممکن است از تونر خوبی برای شارژ کارتریج دستگاه شما استفاده نگردد. در ساخت تونرها بسته به نوع کارخانه و برند از ترکیبات متفاوتی استفاده می‌شود و حتی برای دستگاه‌های مختلف تونرهای متنوع تولید می‌شود اما اگر بخواهیم ترکیبات کلی تونر را عنوان کنیم شامل پودر کربن، اکسید آهن، رزین پلی استر و چند پلمیر مخصوص می‌شوند و اندازه‌ی متوسط این ذرات نیز حدود 14 تا 16 میکرون است. اندازه و ابعاد این ذرات در تعیین کیفیت تونر بسیار موثرند، به عبارتی هر چه تونر شارژ رنگی دارای ذرات ریزتری باشد می‌توان گفت به نوعی مرغوب تر است به همین دلیل گاهی سازندگان تونر به منظور بالا بردن کیفیت اندازه این ذرات را حدود 8 تا 10 میکرون نسبت به حالت عادی ریزتر می‌کنند که اخیراً با استفاده از فناوری‌های جدید مانند امولسیون این فرایند تسهیل شده است. همچنین تولیدکنندگان تونر را به دو صورت به بازار عرضه می‌کنند. شرکت‌های سازنده‌ی اصلی تونر را درون کارتریج می‌ریزند و به همراه کارتریج می‌فروشند اما برخی از تولیدکنندگان دیگر نیز هستند که تونرها را در بسته بندی‌های جداگانه ای در سایزهای متنوع به بازار عرضه می‌کنند. مثلاً در اندازه‌ی بطری‌های 70 گرمی، 100 گرمیریال 500 گرمی و حتی بسته‌های یک تا ده کیلویی که شارژ کاران کارتریج بیشترین خریداران فله ای تونر به حساب می‌آیند البته آن‌ها می‌دانند که چه تونری مناسب چه دستگاهی است پس در صورتیکه خودتان تخصص لازم را در شارژ کارتریج ندارید، بهتر است به شارژکاران حرفه ای و متعهد مراجعه نمایید.

 

  منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه

 





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : چهار شنبه 26 آبان 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی